måndag 17 oktober 2005

....I feel so good :)

...it is true I feel so darn good! Yesterday I came home late with daughter and just felt like crying...I was tired and had a little anxiety about something. Just as I was going into the shower and have a real good cry I stepped on the scale and it finally showed 60 kg!!!!!!!!!!!! Oh my god! It felt so surreal I have lost 7 kg in less than 2 months! I felt stuck for a while, but suddenly something changed. It made me jumping up and down for a while :) And getting compliments from my husband all night helped :)
Today I had my exercise day and decided to go get my bike from the harbour about 2 km from home. Nothing odd about that as I walk or bike one hour everyother day. But today I felt so good I acctually ran. Yes you heard it right I RAN!!!! My motto in life has basiclly been I run when I am chased :) No kidding I have always been a bad runner and haven´t run for more than a cuple of minutes at the time. I ran almost 1 km and that might not sound so much but it is so so so very much for me, you see it means that I am fitter, more confident and have more strenghth than I have ever had in my life. This is really huge for me... And on top of that it felt good. Sure I felt tired at the end but I didn´t give up and I felt happy. Happy is good. Good for me because I have been so sad for so long. But this fall I have totally changed my life. It is an amazing feeling I tell you, everything from eating right, joining something and sticking to it, exercising without cheating, seeing things in a different light, letting myself belive in things that have frighten me before...

I was at my moms for the weekend and my sister was there with her son. I took some really good pictures maybe baby I have some good Christmas gifts on my hand :)

I also met with the girl I am writing the thesis with and that was so great. We think so alike and we really want the same thing....or at least I think so :) It is so good to talk with someone who really listens and think before they answer and/or give advise. She is not only a school friend she helped me with other things I have been thinking about for a very long time and I am so very grateful that she is in my life!


________________________________________

det är sant jag mår så jäkla bra! Igår kom jag och dottern hem sent och jag bara ville gråta...Jag var trött och hade lite ångest över något. Jag skulle precis gå in i dushen och gråta ut ordentligt då jag ställde mig på vågen och den visade äntligen 60 kg!!!!!! Det kändes helt overkligt! Jag har gått ner nästan 7 kg på mindre än 2 månader! Jag körde fast (men nallade inte) ett tag men sedan ändrades något. Det gjorde så jag hoppade upp och ner lite grann :) och att min man gav mig komplimanger hela kvällen hjälpte också:)
Idag var min motions dag och jag bestämde att jag skulle gå ner till hamnen (ca 2 km hemifrån) efter min cykel. Inget konstigt i det eftersom jag går eller cyklar en timme varannan dag. Men idag kände jag mig så bra att jag sprang. Jag ni hörde rätt jag SPRANG!!!!! Mitt motto i livet har varit typ Jag springer bara när jag är jagad :) Skämt o sido jag har alltid varit en dålig löpare och har inte kunnat springa mer än några minuter i taget. Jag sprang i nästan 1 km och det kanske inte låter som någonting men för mig betyder det så så så himla mycket, ni förstår det betyder att jag är mer tränad, har mer självförtroende och har mer styrka än jag någonsin haft i hela mitt liv. Detta är verkligen stort för mig...Dessutom var det skönt ! Visst var jag trött i slutet men jag gav inte upp och jag kände mig glad. Glad är bra. Bra för mig för jag har varit ledsen så länge. Men den här hösten har jag förändrat hela mitt liv. Det är en otrolig känsla, jag lovar...allt från att äta rätt, gå med i någonting och inte ge upp, träna utan att fuska, se saker i ett annat ljus, låta mig själv tro på saker jag har varit rädd för förut...

Jag var hos mamma i helgen och syrran och hennes son var där. Jag tog några bra kort....kanske har jag lite bra julklappar :)

Jag träffade också tjejen jag skriver examensarbetet med och det var så kul. Vi tänker så lika och vi vill samma sak...åtminstone tror jag det :) Det är så skönt att prata med någon som verkligen lyssnar och tänker efter innan hon pratar/ger råd. Hon är inte bara en skolkompis, hon hjälpte mig med andra saker också, saker jag har tänkt på väldigt länge och jag är så glad att hon finns i mitt liv...

1 kommentar:

  1. ...underbart att bli kallad för "tjejen". En av pedagogerna på min praktik trodde jag var 28...detta är min vecka...jag gillar det!!! :o)

    SvaraRadera

Share!